Pentru job

Acesta este "subiectul" pe care îl dau mail-ului cei mai mulţi dintre cei care şi-au trimis cv-ul pentru postul pe care firma mea l-a scos la bătaie. Şi acestea sunt printre cele fericite, căci sunt unele mesaje care au venit fără subiect, fără mesaj doar cu cv-ul ataşat.
Atunci când s-a postat mesajul pe unul din site-urile de rigoare, s-a specificat clar jobul pentru care se caută oameni şi cerinţele acestui post. Când te uiţi pe CV găseşti tot felul: de la poze cu îmbrăcăminte cât mai sumară sau "şmecheră" ( unele mireasă)  până la nişte mini interviuri, pe care aceşti aspiranţi şi le fac. Drept că sunt anumite modele de CV-uri care au  întrebări de genul: Ce te vezi făcând în 5 ani?, Care este cea mai mare reuşită profesională de până acum?, Cel mai mare eşec? pe care nu am să le comentez, dar mă gândesc că dacă tu care îţi notezi la abilităţi  "super cunoştinţe în operarea calculatorului", cum de nu ştii că există şi tasta "Delete". Adică, dacă nu ţi se cere în mod expres un astfel de chestionar, de ce să îl completezi şi să-l trimiţi mai departe? Mai ales cei care nu au nici un fel de experienţă profesională şi notează la fiecare întrebare legată de aceasta: Nu am/ Nu ştiu.
Un aspect despre care cred că are o oarecare importanţă referitoare la cum eşti perceput de cel care îţi citeşte CV-ul, este acea parte în care descrii postul la care aspiri. Păi dacă eu ofer un post de bucătar, de ce îmi trimiţi un CV în care îmi scrii că aspiri să lucrezi într-un post de funcţionar bancar, că îţi doreşti să îţi dezvolţi abilităţile şi competenţele de manager assistant? Dacă te mulţumeşte postul pe care eu îl ofer şi într-adevăr ţi-ar place să prestezi activitatea respectivă, păi atunci, te rog frumos, pune mâna şi tastează lucruri despre tine relevante pentru acest post.
Şi te mai întrebi de ce cei cărora le-ai trimis CV-ul nu te sună? Păi dacă tu nu faci nici un efort în sensul de a-l tenta pe omul care îţi citeşte CV-ul să dorească să te cheme la un interviu, el de ce ar încerca să afle dacă tu ai putea face faţă cerinţelor şi postului lui, nu numai celui la care tu aspiri!

Comentarii

Postări populare