De Paște

Paștele e o sărbătoare de familie. Așa a fost și la noi! Ne-am adunat de pe drumuri acasă și ne-am bucurat de cei dragi.Mulți oameni la un loc înseamnă și multă mâncare gătită. Așa că ne-am împărțit sarcinile și ne-am pus pe treabă.
Ne-am desfătat cu de toate: sarmale, ciorbă de burtă, friptură de vițel, etc, etc.
O să vă povestesc despre friptura de vițel de care m-am ocupat eu că așa s-a nimerit.
Am luat un picior de vițel (nu ne dăm în vânt după friptura de miel), nu foarte mare pe care l-am frecat cu sare și piper și l-am lăsat câteva minute pe masă. Citisem eu undeva că prinde bine. Nu pot să infirm, dar nici să confirm!
L-am încrestat pe ici colo cu cuțitul și i-am ”băgat sub piele”, la propriu, niște creste de slănină, bucăți de usturoi și câteva fire de cuișoare.
L-am așezat într-o tavă pe care am uns-o înainte cu ulei.
L-am asezonat cu bucăți de măr, morcov, păstârnac, câteva frunze de mărar și pătrunjel verde.
Am mai pus o cană de apă și l-am acoperit cu o folie de aluminiu.  L-am lăsat în cuptor, la temperatură medie, două ore.
După două ore am înlăturat folia de aluminiu, am mai pus un pahar de vin alb peste și l-am mai lăsat la cuptor încă 30 de minute.
A ieșit o bunătate să te lingi pe degete!

P.S. De ouăle roșii s-au ocupat sora mea și cumnatul meu, cel din urmă responsabil și cu pozele.
 Ouă ”trase” la ciorap și decorate cu frunze
Să fiți sănătoși!

Comentarii

Postări populare