Carpe diem!



De câte ori ţi-ai spus: " Abia aştept să treacă../ Abia aştept să vină.../ Abia aştept să..."? Eu cred că folosesc zilnic această expresie. Dar după ce acel ceva atât de aşteptat s-a întâmplat vine un alt ceva important şi tot aşa. Cei mai mulţi dintre noi ne trăim viaţa aşteptând ceva (mie mi se întâmplă des asta şi mai ştiu câţiva). Iar când acel ceva se întâmplă suntem prea preocupaţi de un alt ceva care stă să vină şi uităm să ne bucurăm de ceva-ul care are loc.
Un vechi proverb latin spunea "Carpe diem!". Adevărul e că viaţa noastră ar fi mai plăcută şi intensă dacă ne-am concentra mai mult asupra a ceea ce se întâmplă acum, asupra locului în care ne aflăm, asupra lucrurilor care ne înconjoară. De câte ori ai observat zâmbetul nevinovat al fetiţei bucălate din braţele domnului dinaintea ta, de la coada la poştă? Rar, pentru că nu te gândeşti decât la cum să faci să pleci mai repede de acolo pentru a ajunge în altă parte. De câte ori te-ai oprit pe trotuar ca să inspiri mai profund parfumul florilor de tei sau să admiri ghiocelul zgribulit din grădina pe lângă care treci zi de zi? Ne petrecem prezentul planificându-ne viitorul sau amintindu-ne trecutul, dar foarte rar ni-l petrecem trăind şi simţind clipa care se întâmplă.
Mă întrebam zilele trecute dacă pe un locuitor al Romei îl impresionează clădirile Romei la fel de mult ca pe un turist? Sunt convinsă că nu.
Pe Facebook sunt unul din fanii I love Cluj. Motivul este evident: sunt clujeancă. Aproape fiecare fotografie postată pe acest wall mă surprinde plăcut. Inevitabil apare şi întrebarea:" Eu cum de nu am văzut locul acesta aşa?" sau " Cum am putut trece pe aici fără să observ frumuseţea acestei clădiri?". De-abia aştept ( :) ) ca într-un weekend călduţ să mă plimb prin Cluj ca un turist. Oare pe urmă voi mai trece prin oraş la fel?
Dar cel mai mult îmi doresc să trec prin viaţă ca un turist! Nu mă refer la aspectul "fără probleme", ci la cel în care să mă minunez de fiecare clipă a vieţii mele.
Poţi planifica viitorul de o mie de ori. Poţi retrăi trecutul de o mie şi o sută de ori! Prezentul îl trăieşti doar acum!
Bucură-te de viaţă!

Comentarii

Postări populare