A înflorit!

Anul trecut pe la sfârşitul lui ianuarie am primit o orhidee: albă, cu două flori şi un boboc. Pe cât de mult m-a bucurat gestul şi darul, tot nu m-am putut abţine "să nu-l caut de dinţi". M-a întristat faptul că e aşa de înflorită şi nu o să mă pot bucura prea mult de florile ei. Dar, n-a fost chiar aşa. Florile au rezistat aproximativ o lună, iar bobocul nu s-a mai deschis niciodată. 
După lungi aşteptări am cedat şi mi-am spus, asta e! Am tăiat tija pe care s-au dezvoltat florile, şi am aşteptat  să crească o alta. Da, cunosc! Orhideele sunt flori capricioase şi nu înfloresc când vrem noi. Deşi ştiu altele care de trei - patru ani sunt mereu înflorite. Dar na, fiecare cu norocul lui.
În septembrie am achiziţionat o sticluţă cu îngrăşământ chimic special pentru orhidee. Un căpăcel la un litru de apă (sau ceva de genul), şi am udat floarea cu acesta exact cum scria pe prospect: de două ori pe lună până în octombrie şi o dată pe lună din octombrie până în februarie/martie (ceva de genul). 
În noiembrie a început minunea. În două săptămâni i-a crescut o nouă tijă de flori cu patru boboci (unul dintre el este la fel de mic ca şi  cel din ianuarie anul trecut şi mă îndoiesc că se va mai dezvolta). Înainte de Anul Nou unul din boboci stătea să puşte. Şi s-a deschis exact în noaptea de revelion. Seara şi-a desfăcut timid o petală, iar la 5,30 dimineaţa în noul an floarea era deschisă în toată splendoarea ei. 


Nu vă pot descrie bucuria mea. Am aşteptat un an să văd minunea asta!


Azi dimineaţă s-a mai deschis un boboc!


Comentarii

Postări populare