Talar du svenska?

De ceva vreme (mai exact de vreo patru ani) îmi stabilesc ca obiectiv să învăţ suedeza. Drept că m-am şi apucat de vreo două ori, dar m-am lăsat la fel de repede. Lipsa profesorului, limba nu foarte uşoară (cel puţin la început), lipsa unei motivaţii suficient de puternice, etc au fost suficiente ca să mă facă să uit de ghidul de conversaţie român-suedez destul de repede.
Anul acesta mi-am trecut din nou pe lista de proiecte " suedeză". Trebuie să trag linie şi peste asta, iar pe de altă parte am şi o motivaţie mai ascunsă, ce ţine aşa mai mult de orgoliu. Zis şi făcut, doar că de data aceasta mi-am luat şi profesor! Ştiţi voi, când e un altul care te verifică şi critică parcă nu-ţi mai vine să arzi gazul degeaba. Aşa că am convocat o şedinţă şi i-am declarat lui baby al meu că trebuie să stabilim nişte zile în care să mă înveţe suedeză. El ştie!
Iniţial era planificat pe luni, dar s-a schimbat planul, şi aseară am avut prima oră de suedeză cu profesor. Cum a fost?
Funny .... în sensul de ciudat şi distractiv la un loc. Ciudat pentru că el nu se simţea poate foarte confortabil în rolul de prof (dar şi-a revenit repede) şi pentru că eu nu sunt tocmai cel mai ascultător elev (critic, întreb.... altfel spus cam fac zile fripte profesorului). Distractiv pentru că la expresiile cu care nu eram familiară (nu le mai auzisem sau nu le văzusem scrise înainte) mi se îmbârliga limba în gură veselie mare. Şi apoi mai sunt toate:  ä,å,ë şi mai ştiu eu câte.
Dar nu mă mai las! Mai ales că am şi profesor acum! 

Vi ses senare!
Hej då!

Comentarii

Postări populare