Camping Slamni, Klimno, insula Krk, Croatia - recomandare

O tara de care m-am indragostit iremediabil este Croatia. Am petrecut aici 3 concedii si as merge in fiecare an, cel putin o saptamana si nu cred ca m-as plictisi de ea.
Ultima vizita in Croatia a fost acum 2 ani, in septembrie. Daca in concediile anterioare am petrecut mai mult in sudul Croatiei, de data aceasta am ales insula Krk. Daca in concediile trecute am ales sa ne cazam in apartamente inchiriate, in acest concediu am ales cortul. Si evident, ne-am dus si bicicletele.
Am plecat de acasa cu planul sa ne cazam intr-un camping pentru 2 nopti, sa exploram cat de mult putem cu bicicletele zona invecinata, apoi sa ne mutam intr-un camping din alt oras si tot asa pana cutreieram toata insula si ni se termina vacanta. Pentru a ne putea bucura in voie de zilele libere nu ne-am facut nici o rezervare, exceptand o zi de scuba diving. Fiind extra sezon, ne-am bazat pe faptul ca sigur gasim locuri libere.

Prima noapte pe insula ne-am intins cortul la Camping Slamni, in Klimno. Initial am spus ca ramanem pentru 2 nopti cu posibilitatea de prelungire inca o noapte. Dar locul ne-a vrajit si am ales sa ramanem acolo pana la sfarsitul vacantei. Ne-am facut niste calcule si rute pe harta si ne-am dat seama ca in afara de sudul insulei, cele mai multe lucruri care ne interesau le puteam vizita cu bicicleta, fiind cazati aici.

E un camping micut, cu vreo 50 de locuri de cazare. O parte sunt in bungalow-uri - sub forma unor casute mici, cu terasa si o minigradina in fata. O alta parte sunt locuri de parcare pentru caravane si o parte pentru corturi. Zonele destinate corturilor sunt terasate, fiecare cort fiind  mai sus sau mai jos fata de cel din stanga sau dreapta lui, cu copacei in jur, pavat cu piatra (poate ca e singurul aspect care nu m-a incantat foarte tare, desi in ziua in care a plouat am fost super incantata ca e pietris si nu iarba sau pamant). Dupa ce ne parcam bicicletele, ne scoteam scaunele si masuta si ne-am intins hamacul inca mai puteam juca mata. :D


Am avut parte de vecini nemti si in stanga si in dreapta. Primul cuplu era tanar si aveau doua fetite. Erau acolo de 3 saptamani si ar mai fi ramas, dar i-a speriat prognoza urata pe zilele urmatoare: o furtuna urata ameninta sudul Europei. Ne-au fost vecini vreo 3 nopti.  Al doilea cuplu a venit la o zi dupa noi, erau mai in varsta, el, ea si labradorul. Pisica au lasat-o acasa. Croatia era destinatia finala in calatoria lor. Voiau sa plece mai in sud, dar i-a fermecat si pe ei locatia si si-au prelungit sederea in Klimno. El, mai vorbaret decat ea, a intrat in vorba cu al meu si uite asa am ajuns sa bem impreuna un pahar de vin intr-o seara si o cafea inainte de plecarea noastra. De fapt povestea de la cafea a fost un tare lunga, ca era sa depasim termenul limita de plecare din camping, ora 2:00 PM.  :)
In vreo doua dimineti mi-am baut cafeaua la barul de pe plaja, deschis de la 9:00 am pana la ultimul client :D. Chelnerul de aici, era tare funny. Asa la vreo 40-45 de ani, foarte vorbaret si pus pe glume, intra in vorba cu toti cei care ii aruncau cel putin o privire. Prima cafea aici am savurat-o singura, cu o carte langa mine. Iubitelu iesise la o tura de bita in cautarea satului pierdut. Dupa experienta din ziua anterioara cu marcajele ascunse sau lipsa pe ruta respectiva, am refuzat sa il insotesc. Mi-am comandat o cafea si cand sa platesc aflu ca nu se poate folosi cardul. Ups! nu aveam nimic cash la mine.
"No problem! No problem! On me! On me! Enjoy it!" mi-a spus foarte calm chelnerul.
" I'm gonna pay it later, cash!"
" No, no, no! On me! Enjoy it! "
Si exact asta am facut! I-am multumit si m-am asezat pe pernele moi ale fotoliului din ratan si m-am bucurat: de cafeaua proaspata, de privelistea marii si de linistea din jur.
A doua zi, dupa ce i-am povestit iubiteluilui patania, ne-am baut cafeaua amandoi la barul de pe plaja. De data aceasta am fost pregatiti!:) Si bineinteles am avut grija sa-i achit si cafeaua si voia buna de cu o zi inainte. :D





Uneori seara, veneam aici sa ne luam cate un pahar de vin pe care il serveam la cort. Daca nu aveam cu cine il povesti, ni se alaturau pisoii, atat de curiosi de paharele noastre de vin, incat nici nu observau labradorul de langa. :D





Pe langa bar mai gasesti in incinta campingului un restaurant micut si un magazin cu de toate. La restaurant nu am fost decat sa iau 2 beri intr-o seara. De obicei mancam in restaurantele din orasele sau satucurile pe unde ne purtau picioarele in ziua respectiva. De cele mai multe ori ne urcam dimineata pe biciclete si ne intorceam la cort seara, uneori noaptea.


Baile si dusurile erau foarte curate. De multe ori, dupa o zi de explorat cu bicicleta, abia asteptam sa fac un dus fierbinte, sa servesc un pahar de vin sau de bere si sa lenevesc in hamac sau sa citesc la lumina felinarului de langa cortul nostru.

Evident ca nu lipseau masina de spalat rufe, uscatorul si zona de chiuvete pentru spalatul vaselor, fructelor si legumelor. Cred ca a fost unul dintre cele mai curate campinguri in care am campat pana acum. Si am fost in cateva...

Una peste alta, recomand cu drag acest camping pentru cei care ajung pe insula Krk. :)
E foarte friendly, e extraordinar chiar si pentru cuplurile cu copii: au loc de joaca, piscina pentru cei mici, plaja cu nisip, iar marea e foarte putin adanca vreo 2 m de la mal.
La vreo 3-5 km de el se afla o plaja cu namol si o mare foarte putin adanca, chiar langa drumul principal, aviz amatorilor de bai cu namol. :D
Daca mergi pe drumul neamenajat care are uneste Klimno cu Silo, urmand linia malului, dai peste niste peisaje superbe, cvasi salbatice si singuratice, aviz amatorilor de nudism. :D




PS. Am uitat sa spun ca era cel mai ieftin camping de pe insula. Am intrat si in altele in perindarile noastre pe insula doar sa vedem daca am pierdut ceva. Concluzia a fost: categoric nu! Cele mai multe campinguri sunt foarte mari, galagioase, inghesuite, cu iarba uscata si foarte putini copaci in jur, in zone foarte aglomerate. Si sa nu uitam ca eram in extrasezon.

Comentarii

Postări populare